Irrfan Khan otrzymał propozycję zagrania jednej z ról. Musiał jednak odmówić ze względu na kolidujące zobowiązania wobec filmu "Piku".
Drew Goddard był na pewnym etapie produkcji przymierzany na stanowisko reżysera, jednak odmówił z powodu zaangażowania w film "Sinister Six".
W ujęciu, w którym Mark odzyskuje przytomność na mieliźnie, w odbiciu jego hełmu widoczny jest kamerzysta.
W jednym z ujęć twórcy filmu ukazali Słońce, które jest zbliżonej wielkości, jaką można ujrzeć z Ziemi. W rzeczywistości Słońce widoczne z Marsa jest o połowę mniejsze, bowiem Mars jest bardziej oddalony od Słońca niż Ziemia.
Kiedy Watney podpisuje się na tablicy, zapisuje przedłużone "y". W kolejnym ujęciu, gdy Mark wraca się po kask, na tablicy zamiast igreka widoczny jest pod spodem zygzak.
Przedstawiony w filmie pogrzeb Marka Watneya odbył się na Amerykańskim Cmentarzu Narodowym, aczkolwiek nie ma nim charakterystycznych zaokrąglonych nagrobków. Są na nim widoczne krzyże łacińskie co rodzi przypuszczenie, że ten fragment filmu kręcono na Węgrzech.
Współrzędne 31.2° N 28.5° W odpowiadają regionowi Chryse Planitia, który znajduje się na południe od stwierdzonej w filmie lokalizacji Acidalia Planitia.
Film był kręcony w Budapeszcie i Etyek (Węgry) oraz na terenie doliny Wadi Rum (Jordania).
Kręcenie części zdjęć miało odbyć się w Australii, jednak twórcy filmu nie osiągnęli porozumienia z tamtejszym rządem.
Film zawiera jedną dodatkową scenę.
Uwaga! Dalsza treść może zawierać spoilery.
W trakcie napisów:
Widzimy przygotowania do startu misji Ares 5.
Film był kręcony od 10 listopada 2014 roku do 10 marca 2015 roku.
Około pięćdziesięciu stron scenariusza jest materiałem NASA, która służyła konsultacją naukową przy produkcji filmu.
Wykorzystane w filmie namioty i konstrukcje sferyczne, które pełnią rolę bazy na Marsie, zostały wyprodukowane i wybudowane przez firmę "Freedomes" ze Szczecina (Polska).
Z wyjątkiem kilku scen we wnętrzu i zbliżeń, wszystkie hełmy EVA (zarówno części szklane, jak i lśniące złote obudowy) zostały stworzone cyfrowo. Miało to na celu zminimalizowanie komplikacji związanych z odbijaniem się zielonych parawanów, świateł studyjnych, kamer i członków ekipy w lśniących elementach hełmów.