Kiedy Arlene wypluwa wódkę do zlewu, przez okno prześwieca światło dzienne, pomimo że akcja tej sceny rozgrywa się w nocy.
Kiedy pan Simonet przybywa do domu Trevora, chłopiec upuszcza ołówek, który spada koło jego stopy. W następnym ujęciu go nie ma.
Ten sam facet wychodzi dwa razy z kasyna, kiedy Eugene umawia się tam z Arlene.
Kiedy Trevor je śniadanie z przyjacielem w kuchni, ustawienie jego miski śniadaniowej i szklanki zmienia się między ujęciami.
Kiedy Chris Chandler jedzie do Las Vegas, możemy zobaczyć zbliżającą się ciężarówkę na drodze za zakrętem. Przy innym ustawieniu kamery ciężarówka i zakręt znikają.
Kiedy Chandler rozmawia ze swoją dziewczyną przed wyjazdem do Vegas, słychać dialog, ale usta kobiety się nie poruszają.
Zegar w pokoju pana Simoneta w każdym ujęciu pokazuje godzinę 8:00.
Zdjęcia do filmu kręcono w Los Angeles (Kalifornia, USA) i Las Vegas (Nevada, USA), a sceny na moście w Portland (Oregon, USA).
Film powstał na podstawie książki, lecz bardzo różni się od pierwowzoru. Eugene był czarnoskórym mężczyzną, który swoje obrażenia odniósł podczas wojny w Wietnamie. W książce Trevora zabili wrogowie homoseksualistów, kiedy zobaczyli, że pomógł jednemu gejowi.
W powieści C. Ryan Hyde, na której oparty jest film, postać Eugene jest czarnoskórym mężczyzną. Zaproponowano te rolę Denzelowi Washingtonowi (on ją odrzucił). Gdy do projektu wszedł Kevin Spacey - scenarzyści zmienili kolor skóry bohatera.
Część materiałów promocyjnych, łącznie z zestawem dla dziennikarzy, omyłkowo przestawiało bohatera granego przez Kevina Spacey'a jako "Reuben Simone" zamiast "Eugene Simonet".
Tablice rejestracyjne 2GAT123 pojawiają się również w samochodach w filmach: "Traffic" (2000), "Gliniarz z Beverly Hills 2" (1987), "Mulholland Drive" (2001), "Piękna i szalona" (2001), "Historia z Los Angeles" (1991), "Dwóch i pół" (2003), "S.W.A.T. Jednostka specjalna" (2003) oraz "Go" (1999).
W scenie, gdy Helen Hunt uderza Trevora, Haley Joel Osment zasugerował, aby zrobiła to naprawdę. Chciał dodać scenie realizmu. Nie zgodziła się na to Mimi Leder (reżyser).
Zdjęcia do filmu kręcono od 14 lutego do 10 kwietnia 2000 roku.