Jeremy Sumpter, obsadzony jako młodszy z braci Adam, oryginalnie starał się o rolę Fentona.
Główne wpadki autorów filmu związane są z kwestią "prawda czasu, prawda ekranu", np. senior Meiks pije piwo Stay-Tab, które pojawiło się w sprzedaży w 1985 roku (akcja filmu ma miejsce w 1979), ponadto młodzi Fentonowie chcą obejrzeć jeszcze raz film "Meatballs", mający premierę 28 czerwca 1979 roku - tymczasem obaj młodzieńcy wcześniej tego dnia wysiadali ze szkolnego autobusu, co sugeruje datę nie dalszą niż 15 czerwca.
Gdy Adam i agent Doyle wychodzą z biura FBI do samochodu, w jednym ujęciu widać na ulicy białą linię obok ambulansu. W następnym ujęciu linii nie ma, jest za to krawężnik.
Gdy Fenton i Adam chowają w grobie ojca, w jednym ujęciu Fenton odkłada łopatę. W następnym ujęciu kamery, łopata wraca do jego rąk.
Gdy martwa kobieta zostaje zakopana w ogrodzie, ojciec rozmawia z Fentonem. Fenton patrzy się na ojca ale w następnym ujęciu, gdy zadaje pytanie "Zrobisz to jeszcze raz?", ma opuszczoną głowę i dopiero podnosi ją do góry.
Gdy ojciec opowiada swoim synom o pierwszej wizji, sposób w jaki Fenton ściska kołdrę zmienia się w poszczególnych ujęciach.
Gdy ojciec zabija szeryfa w szopie, wyciera niedokładnie krew z ostrza siekiery. Po chwili wiesza siekierę na ścianie i w następnym ujęciu krew widoczna wcześniej znika.
Pod koniec filmu, dwóch chłopaków jadących na skuterach to O' Leary i Sumpter - ci sami którzy zagrali młodych Fentona i Adama Meiksów.
Oryginalny tytuł filmu, zanim zaangażował się w jego powstanie Bill Paxton, brzmiał "God's Hands".
Film nakręcono w 37 dni.
Bill Paxton używał tej samej puszki po piwie przez cały czas filmowania obrazu.
Sceny opowieści rozgrywają się w lato, ale film kręcony był w listopadzie. Z powodu niskiej temperatury, w niektórych scenach można zauważyć oddech aktorów, np. wtedy gdy pierwszy demon zostaje przyniesiony nocą do szopy i ojciec zapala światło.
W pierwszej wersji filmu zbrodnie "demonów" były pokazane, gdy ojciec kładł na nich swoje dłonie. James Cameron, przyjaciel Billa Paxtona, obejrzał tę wersję i zasugerował, aby sceny zbrodni pokazać dopiero na końcu filmu.
Scena odbywająca się we wnętrzu samochodu, gdy agent Doyle jedzie sprawdzić dowody zbrodni, została nakręcona w studio. Pracownicy planu zdjęciowego potrząsali samochodem i poruszali światłami na zewnątrz samochodu aby uzyskać wrażenie, że samochód jedzie nocą po drodze.